w swoim domu. Należy również zauważyć, że odsetek osób posiadających
komputer wynosi 57%1. Oznacza to, że niemal każdy, kto
posiada komputer, korzysta również z Internetu.
Możesz równie dobrze wykorzystywać Internet jako nowy, bezpośredni
kanał dystrybucji dla swoich produktów czy usług. Właśnie
za pomocą strony internetowej (a dokładniej mówiąc – sklepu internetowego)
możesz śmiało prowadzić sprzedaż swoich produktów.
Sklep internetowy to doskonały pomysł na zwiększenie obrotów dla
małych i średnich przedsiębiorstw. Daje on lokalnym firmom dostęp
do klientów na terenie całego kraju, a więc klientów, którzy normalnie
nie mieliby szans dowiedzieć się o ofercie danej firmy i tym samym
nie dokonaliby w niej zakupów.
Dostęp 24h/dobę
Nawet jeśli firmę otwierasz rano i zamykasz po południu, to Twoja
strona WWW nie przestaje pracować na Twoją korzyść. Każdy, kto
na nią wejdzie, będzie w stanie uzyskać potrzebne mu informacje
niezależnie od pory dnia czy nocy. Ten aspekt ma jeszcze jedną pozytywną
stronę, pomaga bowiem w zwiększaniu zadowolenia klientów,
którzy mogą szybko i o dogodnej dla nich porze uzyskać niezbędne
informacje. To wszystko buduje pozytywny wizerunek firmy. Nawet
gdy Ciebie nie ma już w firmie, Twoja strona udzieli informacji o oferowanych
produktach i pomoże klientowi w podjęciu decyzji.
Lepsza komunikacja z klientami i kontrahentami
Dzięki własnej stronie WWW udostępnisz swoim obecnym i przyszłym
klientom prosty i darmowy sposób komunikacji z Twoją firmą.
Dzięki zamieszczeniu na stronie formularza kontaktowego, ofertowego
czy strony z danymi teleadresowymi do firmy ułatwisz im kontakt
ze sobą. Co więcej, Twoja strona może być miejscem, w którym
klienci mogą wyrażać swoje opinie o Twoich produktach czy usługach.
Żadna reklama nie jest w stanie wzbudzić w potencjalnym
kliencie takiego zaufania do firmy jak obiektywna opinia osób, które
już korzystały z usług Twojej firmy.
Oszczędności
Poprzez zamieszczenie na stronie WWW informacji, np. z zakresu
pomocy technicznej do sprzedawanych przez siebie produktów czy
usług, będziesz w stanie skutecznie zmniejszyć koszty działalności
swojej firmy. Wystarczy zamieścić na stronie dokładne informacje
(np. umieścić filmy instruktażowe) odnośnie najczęściej zadawanych
pytań czy zgłaszanych problemów, aby w ten sposób odciążyć firmową
infolinię. Mniej telefonów od klientów = mniejsze zapotrzebowanie
na pracowników = comiesięczne oszczędności uzyskane dzięki
jednorazowej inwestycji.
Powyższa lista oczywiście nie wyczerpuje wszystkich powodów, dla
których warto jest mieć własną stronę WWW, ale sama w sobie jest
już wystarczającym argumentem za tym, by ją mieć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz