Projektowanie materiałów
graficznych do druku to trudna lecz również niezwykle fascynująca
praca. Dobór kolorystyczny, rozmieszczenie, proporcje elementów
graficznych, symbolika użytych znaków, to tylko kilka elenentów, które
należy wziąć pod uwagę przed przystąpieniem do pracy.
Zaczynając pracę dla klienta przy
projektowaniu lub rewitalizacji materiałów graficznych, należy dokładnie
przeanalizować wiele elementów wizualnej identyfikacji danej firmy.
Jeżeli naszym zadaniem jest stworzyć te elementy od początku to dobrze
jest się przyjrzeć jak dotychczas funkcjonowały materiały graficzne w
danej firmie. Jakiej czcionki używano, jakimi dotychczas posługiwano się
znakami graficznymi, jaka kolorystyka była używana w oficjalnych
pismach, a jaką preferuje klient. Dzięki obszernej wiedzy, którą w łatwy
sposób można otrzymać od zamawiającego, nowy projekt we wprawnych
rękach może stać się niezwykle pomocny w zaprojektowaniu najbardziej
odpowiedniej grafiki oraz spójnej identyfikacji graficznej firmy.
Ponadto dzięki wiedzy o poprzednim traktowaniu materiałów graficznych
w firmie możemy zobaczyć oraz poprawić ewentualne błędy w konstrukcji
oraz wykorzystaniu materiałów reklamowych zarówno tych drukowanych,
dzięki którym firma kontaktuje się z pracownikami oraz swoimi klientami
jak i tych, elektronicznych jak strona internetowa, graficzne reklamy
internetowe, newsletter czy korespondencja mailowa. Jednak pamiętajmy
żeby nie robić niczego na siłę. Może okazać się, że materiały
przedstawione przez klienta są całkiem solidnie zaprojektowane a nasz
wkład w tym przypadku może niczego świeżego nie wnieść, a nawet
zaszkodzić.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz