1. Patrz na każde
pieniądze, które wydajesz przez pryzmat zwrotu z inwestycji. Każda
złotówka którą wydajesz na sprawy związane ze sklepem musi się
zwrócić. Jeśli coś ma się nie zwrócić, to oznacza, że wydanie tych
pieniędzy było błędem. Zwrot z inwestycji, określany popularnie
jako ROI (z angielskiego Return Of Investment). Wszystko co robisz
musi przynieść pieniądze – zarówno zmiany wprowadzone w grafice
strony, wprowadzanie nowych mechanizmów informatycznych, czy
zatrudnienie copywritera do napisania tekstów na stronę.
2. Nie zapomnij o kwestiach Prawnych. Bądź świadom, że istnieje coś takiego, jak klauzule niedozwolone
– jeśli ktoś znajdzie je w regulaminie twojego sklepu, możesz
zapłacić spore grzywny (idące w tysiące złotych). W idealnym
przypadku zaangażuj prawnika, by ci taki regulamin napisał. I nie
kopiuj regulaminu ze stron konkurencji – one też mogą być
wypełnione klauzulami niedozwolonymi.
3. Postaw na wysoki poziom obsługi
klienta. Dla wielu właścicieli sklepów internetowych, to jest
najlepszy sposób na pozytywne wyróżnienie się spośród konkurencji.
Ponieważ konkurencja jest duża, jest coraz trudniej z nią walczyć i
wygrywać, ponieważ każdy ma ograniczoną ilość środków – po prostu
nie można kupować reklam w nieskończoność. Tym bardziej jeśli
konkurujemy z dużymi firmami. Ale bycie miłym nic nie kosztuje.
Każdego na to stać. I wciąż działa świetnie. Czynnik ludzki jest
teraz nawet ważniejszy niż kiedyś.
4. Pamiętaj by za wszelką cenę utrzymać
przepływ pieniędzy (tzw. cashflow). Nie kupuj gór towaru by mieć go
na zapas na kilka miesięcy, kiedy twój dostawca może ci go
dostarczyć w ciągu 24 godzin. Staraj się kupować mało, tak żeby
tylko mieć dany produkt na stanie, a nie po to, żeby mieć ‘zapas’.
Negocjuj z dostawcami jak najdłuższe terminy płatności. To ci
pozwoli uniknąć katastrofy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz