środa, 21 marca 2012
Uczelnia się promuje
Gadżety reklamowe promują dziś nie tylko firmy,
ale też uczelnie wyższe, które starają się przyciągnąć uwagę
potencjalnych studentów, a raczej klientów. Władze uczelni wyższych
coraz częściej zamawiają kalendarze reklamowe, kubki i koszulki z
nadrukiem, smycze oraz pendrive’y, by promować swoje szkoły.
Czasy
się zmieniły, dziś uczelnie, w dobie niżu demograficznego, muszą
walczyć o młodych ludzi, a nie liczyć, że tka jak dekadę temu, młodzież
zainteresowana studiowaniem będzie od nich walić przysłowiowymi drzwiami
i oknami. Uniwersytety, akademie i wyższe szkoły zaczynają się promować
podobnymi metodami, co firmy i przedsiębiorstwa. Inwestują w gadżety
reklamowe takie jak na przykład kalendarze reklamowe,
koszulki z nadrukiem z logo uczelni albo (opcja droższa) pendrive’y.
Tego typu gadżety rozdają nie tylko swoim studentom, by w ten sposób
promowali swoją Alma Mater wśród swoich znajomych, ale też wykorzystują
je podczas tak zwanych Drzwi Otwartych (czyli dnia, gdy potencjalni
studenci mogą przyjść i zobaczyć jak wygląda wydział, porozmawiać z
wykładowcami i studentami czy zapoznać się z programem nauczania) oraz
targów edukacyjnych. Uczelnie traktują te kalendarze reklamowe
albo koszulki jako ciekawe nośniki, które pomagają w wykreowaniu
odpowiedniego wizerunku szkoły. Część uczelni będzie kreować swój
wizerunek w oparciu o wieloletnią tradycję i renomę. Wtedy chętnie
ozdobi swoje gadżety takie jak kalendarze reklamowe swoim historycznym
logo. Uczelnie o krótszym stażu będą raczej bazować na konotacjach z
młodością, energią i dopasowaniem się do oczekiwań rynku oraz nowymi,
interesującymi kierunkami. Chętnie posłużą się więc zdjęciami studentów,
którzy spędzają czas przy komputerach (nowoczesne technologie), w
laboratoriach (praktyczny wymiar edukacji i dobre wyposażenie uczelni)
albo cieszą się w swoim gronie (szkoła przyjazna studentom, to będą
najlepsze lata młodości).
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz