Choć branża marketiongowo reklamowa jest uważana
za jedną z najbardziej kreatywnych to jednak i jej przedstawicieli
dopada kiedyś posucha tematów i inspiracji. Wiele źródeł donosi, że w
Polsce coraz bardziej widoczny jest regres w dziediznie marketingu i
reklamy
Reklama jest wtedy skuteczna, kiedy
dobrze zapada w pamięć. Dlatego jedną z podstawowych zasad reklamy jest
powtarzanie. Nie od dziś wiadomo, że im częściej coś powtarzamy, tym
lepiej to sobie zapamiętujemy. Metoda ta wykorzystywana jest w nauczaniu
języków obcych, jest podstawą na przykład modnej swego czasu Metody Callana.
Te same mechanizmy wykorzystywane są w reklamie. Wielokrotnie
powtarzane slogany czy to w radiu czy w telewizji są lepiej
zapamiętywane przez konsumentów, nawet mimowolnie.
Gadżety reklamowe
Dlatego tak wielką popularnością cieszą się gadżety reklamowe codziennego użytku, na przykład podkładki pod mysz.
Są one używane codziennie, czy to w domu czy w pracy. Innym popularnym
gadżetem są kubki i długopisy. Jednak te produkty nie są aż tak często w
zasięgu wzroku potencjalnych klientów jak właśnie podkładki pod mysz.
To właśnie na nich mamy też największą powierzchnię do zagospodarowania.
Ciekawym pomysłem, stosowanym przez wiele firm, są podkładki pod mysz
z kalendarzem. Osoby z nich korzystające łatwo przyzwyczają się do
podręcznego kalendarza, często z niego korzystają, przy okazji patrząc
na reklamę danej firmy. Oczywiście najdalej pod koniec grudnia należy
takim osobom dostarczyć kolejne podkładki pod mysz, z nowym, aktualnym
kalendarzem. Na pewno osoba, która raz przyzwyczai się do takiego
udogodnienia, nie będzie chciała zamienić swojej podkładki pod mysz na
żadną inną. Przy okazji zapamięta markę, a szanse, że będzie chciała
skorzystać z usług danej firmy znacznie rosną. Obok podkładki pod mysz
ciekawym gadżetem są też smycze do telefonów.
Smycze do telefonów są trendy
Komórki są przedmiotami codziennego użytku, korzystamy z nich co kilka minut, czasami co kilka godzin, na pewno każdego dnia. Wiele osób uwielbia reklamowe rolety czy żaluzje. Nie dosyć, ze firma zakłada nam je za darmo, to uzyskujemy dodatkowe zniżki. Wiele osób nie wyobraża sobie telefonu bez smyczy, która ułatwia jego znalezienie w torbie czy plecaku. Umieszczenie logo firmy na niej może być więc równie skuteczne co reklamowe podkładki pod mysz. Również codziennie przed oczami, zapada w pamięć i buduje trwałe nawyki konsumenckie. W ten sposób prezentowana marka naprawdę zapada w pamięć.
Gadżety reklamowe
Smycze do telefonów są trendy
Komórki są przedmiotami codziennego użytku, korzystamy z nich co kilka minut, czasami co kilka godzin, na pewno każdego dnia. Wiele osób uwielbia reklamowe rolety czy żaluzje. Nie dosyć, ze firma zakłada nam je za darmo, to uzyskujemy dodatkowe zniżki. Wiele osób nie wyobraża sobie telefonu bez smyczy, która ułatwia jego znalezienie w torbie czy plecaku. Umieszczenie logo firmy na niej może być więc równie skuteczne co reklamowe podkładki pod mysz. Również codziennie przed oczami, zapada w pamięć i buduje trwałe nawyki konsumenckie. W ten sposób prezentowana marka naprawdę zapada w pamięć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz