By to mogło nastąpić,
konieczne jest, by strona pojawiała się na wysokich pozycjach w wynikach
wyszukiwania w Google. A do tego potrzebne jest pozycjonowanie. Poniżej
daję kilka wskazówek, jak samodzielnie doprowadzić swój serwis do
‘pierwszej piątki’.
Jest wiele czynników, które decydują o
pozycji strony – ponad sto. Spośród tych stu kilka jest tak naprawdę
kluczowych- i to do nich się tu odniosę.
Po pierwsze wiek domeny – im starsza
nasz domena, tym lepiej. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim to,
że warto kupić domenę jak najszybciej. Jeśli już wiemy, że będziemy
robić taki a taki biznes (np. sklep), to nie ma co czekać z kupnem
domeny – lepiej zrobić to od razu, nawet jeśli ze sklepem będziemy
ruszać dopiero za rok. Dzięki temu będzie nam znacznie łatwiej
pozycjonować naszą stronę, gdy się już za to zabierzemy.
Drugą sprawą są oczywiście linki. Musimy
zdobywać linki prowadzące do naszej strony z innych stron. Tak jak w
publicystyce istotnym czynnikiem decydującym o reputacji gazety jest tak
zwana „zasada cytatu”, czyli im częściej gazeta jest cytowana w innych
gazetach, tym wyższą ma reputację, tak też działa to na tej samej
zasadzie ze stronami internetowymi. Warto tu jeszcze powiedzieć, że nie
każdy link ma taką samą wartość. Musimy zdobywać linki ze stron o
wysokiej reputacji, czyli z takich, które są duże, stare i mają wiele
linków.
Kolejną ważną kwestią jest treść na
naszej stronie – powinno być jej dużo, powinna być unikalna i powinna
być wysokiej jakości. Nie może to być jakiś bełkot tworzony przez
różnego rodzaju automatyczne mieszarki, a prawdziwy tekst dla
prawdziwych ludzi. Nawet jeśli na naszej stronie nie chcemy udostępniać
odwiedzającym kilkudziesięciu artykułów, to i tak warto je na stronie
zamieścić. Po krótkim czasie (jak zauważy je wyszukiwarka), można je
ukryć przed czytelniami, pozostawiając je jednocześnie widocznymi dla
robotów Googla.
Te trzy podstawowe zasady pozwolą nam
wypozycjonować stronę na wysokie pozycje. Wtedy pozostaje nam zadbać, by
strona na siebie zarobiła – by była przyjazna użytkownikowi i była
zbudowana w sposób zachęcający do zakupu. Warto też zadbać, by nie
stwarzała naszej firmie zagrożenia, na przykład przez obecność klauzul niedozwolonych
w regulaminie, lub brak odpowiednich certyfikatów bezpieczeństwa dla
płatności online. To jest najgorsza sytuacja, gdy strona, która miała
zarabiać, wpędza nas w kłopoty zmuszające do płacenia grzywny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz