Ostatnio przeprowadzone badania wskazują, że
ponad połowa mikroprzedsiębiorstw i małych firm nie posiada własnej
strony internetowej prezentującej główny profil działalności. W ten
sposób wiele firm nie daje okazji potencjalnym klientom na znalezienie
ich oferty w Internecie. A przecież konkurencja dawno już tam działa.
Przyczyn tego rodzaju sytuacji może być kilka.
Właściciele niewielkich działalności mogą nie zdawać sobie sprawy z
roli, jaką zaczął w dzisiejszych czasach pełnić Internet. W dużej mierze
przejmuje on inne środki przekazu i powoduje, że główna walka
konkurencji przenosi się powoli do globalnej sieci. Innym powodem może
być to, że
projektowanie stron WWW
i prowadzenie ich może wydawać się procesem kosztownym i
skomplikowanym. Nie wszyscy mają świadomość, że jest zupełnie inaczej.
Roczne utrzymanie domeny kosztuje mniej więcej 50zł, natomiast jeśli
stroną opiekuje się firma zewnętrzna, która stworzyła tę stronę, to
wszelkie aktualizacje i nowe podstrony także posiadają swoją cenę
(niewielką). Miesięcznie zaś koszty oscylują także w granicach 50. Cena
się zwiększa w zależności od posiadanej liczby podstron, aplikacji i
dodatkowych funkcji.
Tworzenie stron internetowych
cieszy się obecnie dużą popularnością, ale najwidoczniej nie pośród
małych firm. Trzeba wziąć pod uwagę, że funkcjonują na rynku
działalności, które w gruncie rzeczy nie potrzebują swojej strony
internetowej, takie jak osiedlowe sklepiki lub drobne usługi budowlane.
Zdobywają one Klientów poprzez „ogłoszenia na słupach” lub swoje
umiejscowienie. Zdecydowana większość natomiast wręcz powinna skorzystać
z tego typu rozwiązań, gdyż z biegiem czasu nie przetrwają te firmy,
które nie idą z duchem czasu.
Zwróćmy uwagę, że założenie strony
www jest dopiero pierwszym krokiem na drodze do osiągnięcia sukcesu.
Następnie należy zainteresować się pozycjonowaniem, czyli podejmowaniem
takich działań, które pozwolą nam znajdować się wysoko w wynikach
wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich fraz. Regularne aktualizacje,
interakcje z Klientami i modyfikacje strony, mające na celu spełnianie
nowo powstających potrzeb użytkowników pozwolą prześcignąć konkurencję i
dotrzeć do dużej ilości zainteresowanych konkretnymi produktami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz