Artykuł charakteryzuje sytuację branży dóbr
luksusowych w korespondencji z obecnych kryzysem. Próbuje odpowiedzieć
na pytanie o szansę rozwoju na tym rynku.
Wydawałoby się,że obecny światowy kryzys wpłynie
znacząco na branże dóbr luksusowych. Wiele przedsiębiorstw znacząco
odczuło kryzys. Z rynków wyparowały biliony dolarów. Rządy państw
poprzez dotacje musiały ratować setki tysięcy miejsc pracy. Jednakże
można zauważyć ujemną korelację na spółkach z branży luksusowej. W 2010
koncern LVMH zanotował 20% wzrost przychodów. Tak więc z czego wynika
to, że pomimo kryzysu następuje tak gwałtowny wzrost przychodów.
Intuicyjnie wzrostem charakteryzować powinny się branże powiązane z
handlem detalicznym. Odpowiedzią na to pytanie są Chiny, które poprzez
dynamiczny rozwój gospodarki kupują coraz większą liczbę dóbr luksusowych.
Liczne koncerny z Zachodu zainwestowały setki milionów na rynkach
azjatyckich. Już dzisiaj widać to w bilansach czołowych dostawców
luksusu.
Największymi przedsiębiorstwami na tym rynku są m.in. LVMH, PPR oraz Richemont. LVHM to obecnie największy producent dóbr luksusowych na świecie. Kontrolowany przez Bernarda Arnaulta. Do LVHM należy tak znana marka jak Louis Vuitton. Francuski dom mody odpowiada za ponad 30% udziałów w przychodach.
Wnioskować można, że kryzys niesie także znaczące szanse na rynkach gospodarek wschodzących. Przykładem tego jest LVHM. Kluczem do sukcesu wydaje się debiut na rynku chińskim, który charakteryzuje się dynamicznym rozwojem. Powstaje tam nowa klasa milionerów, którzy będą poszukiwali wysokiej jakości w zachodnich markach. Poszukiwanie kolejnych rynków charakteryzuje większość dużych przedsiębiorstw, które dywersyfikują przychody.
Największymi przedsiębiorstwami na tym rynku są m.in. LVMH, PPR oraz Richemont. LVHM to obecnie największy producent dóbr luksusowych na świecie. Kontrolowany przez Bernarda Arnaulta. Do LVHM należy tak znana marka jak Louis Vuitton. Francuski dom mody odpowiada za ponad 30% udziałów w przychodach.
Wnioskować można, że kryzys niesie także znaczące szanse na rynkach gospodarek wschodzących. Przykładem tego jest LVHM. Kluczem do sukcesu wydaje się debiut na rynku chińskim, który charakteryzuje się dynamicznym rozwojem. Powstaje tam nowa klasa milionerów, którzy będą poszukiwali wysokiej jakości w zachodnich markach. Poszukiwanie kolejnych rynków charakteryzuje większość dużych przedsiębiorstw, które dywersyfikują przychody.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz