W dzisiejszych czasach podobno reklama jest
dźwignią handlu i pewnie tak jest tylko… Mamy do wyboru wiele sposobów
do pokazania się na zewnątrz: strony www, ulotki, foldery reklamowe,
katalogi wyrobów, banery, spoty reklamowe, marketing bezpośredni.
Reklamować możesz się sam lub skorzystać z pomocy profesjonalistów.
Na rynku mamy wiele
Agencji Reklamowych ale uwaga! Nie każda świadczy profesjonalne usługi.
Projekty są niedopracowane, a cała reklama staje się kosztowna i
nieefektywna.
Każdy właściciel firmy musi poważnie się
zastanowić jaka forma reklamy będzie dla niego najlepsza. Mała firma nie
wykupi nagle spotu reklamowego w telewizji publicznej tylko zacznie od
folderów reklamowych, ulotek
i wizytówek. Sposób reklamowania się lub wyboru odpowiedniej formy
marketingu musi być odpowiednio dobrany do profilu firmy, jej
działalności oraz położenia geograficznego. W większych miastach takich
jak Warszawa, Lublin, Kielce możemy zastosować bardziej rozbudowany
marketing np. marketing zróżnicowany natomiast w małych miejscowościach
takich jak Radom, Kozienice czy Puławy idealna będzie reklama w formie
katalogu lub folderu wyrobów firmowych, banery reklamowe, małe kampanie
reklamowe.
Każda firma bez względu na położenie geograficzne powinna stworzyć stronę www, posiadać wizytówki, własne logo oraz drobne upominki firmowe dla swoich potencjalnych kontrahentów.
Z czasem jak nasza firma zacznie się
rozwijać warto pomyśleć o odpowiednim planie marketingowym – zastanowić
się jakie kolejne rynki chcemy zdobyć, w jaki sposób. Czy nasza firma
będzie wyróżniać się konkurencyjną ceną, wysoką jakością produktów lub
szybkim terminem realizacji zleceń. W planie ujmujemy jaki rejon będzie
napierany i w jaki sposób. Następnie planujemy koszty przeprowadzenia
planu marketingowego: czas pracy marketingowca, projekty graficzne
banerów, ulotek, folderów oraz ich wydruk. Należy także pamiętać o
codziennych wydatkach takich jak telefon, paliwo, diety pracownicze.
Więc poważnie zastanówcie się nad swoim marketingiem i podnieście swoja firmę za pomocą odpowiedniej reklamy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz